Morfondírozások és egyebek

Morfondírozások és egyebek

Az első spam

2020. augusztus 16. - Spammer Ernő

Az első szpemet tudomásunk szerint Gary Thuerk, a Digital Equipment Corporation (DEC, Digital) agilis marketingese adta fel az ARPANET hálózatán, 1978. május elsején. Gary Thuerk a DECSYSTEM-20-at reklámozta úgy, hogy elektronikus levelét az SNDMSG program segítségével kéretlenül 356 címzettnek küldte el. Az SNDMSG korlátai miatt további 263 cím a levél törzsébe került, így ők nem kapták meg az üzenetet.

A levél:

Mail-from: DEC-MARLBORO rcvd at 3-May-78 0955-PDT
Date: 1 May 1978 1233-EDT
From: THUERK at DEC-MARLBORO
Subject: ADRIAN@SRI-KL
To: DDAY at SRI-KL, DAY at SRI-KL, DEBOER at UCLA-CCN,

...
(Itt 117 To sor van még, kihúztam.)
To: DRXTE at SRI-KA
cc: BPM at SU-AI

MCKINLEY@USC-ISIB

... 
(Itt 261 cím van még, kihúztam.)
ZOSEL@LLL-COMP

DIGITAL WILL BE GIVING A PRODUCT PRESENTATION OF THE
NEWEST MEMBERS OF THE DECSYSTEM-20 FAMILY; THE DECSYSTEM-2020, 2020T, 2060, AND 2060T.
THE DECSYSTEM-20 FAMILY OF COMPUTERS HAS EVOLVED FROM THE TENEX OPERATING SYSTEM AND THE DECSYSTEM-10 <PDP-10> COMPUTER ARCHITECTURE.
BOTH THE DECSYSTEM-2060T AND 2020T OFFER FULL ARPANET SUPPORT UNDER THE TOPS-20 OPERATING SYSTEM.
THE DECSYSTEM-2060 IS AN UPWARD EXTENSION OF THE CURRENT DECSYSTEM 2040 AND 2050 FAMILY. THE DECSYSTEM-2020 IS A NEW LOW END MEMBER OF THE DECSYSTEM-20 FAMILY AND FULLY SOFTWARE COMPATIBLE WITH ALL OF THE OTHER DECSYSTEM-20 MODELS.


WE INVITE YOU TO COME SEE THE 2020 AND HEAR ABOUT THE DECSYSTEM-20 FAMILY AT THE TWO PRODUCT PRESENTATIONS WE WILL BE GIVING IN CALIFORNIA THIS MONTH.
THE LOCATIONS WILL BE:

TUESDAY, MAY 9, 1978 - 2 PM
HYATT HOUSE (NEAR THE L.A. AIRPORT)
LOS ANGELES, CA

THURSDAY, MAY 11, 1978 - 2 PM
DUNFEY'S ROYAL COACH
SAN MATEO, CA
(4 MILES SOUTH OF S.F. AIRPORT AT BAYSHORE, RT 101 AND RT 92)

A 2020 WILL BE THERE FOR YOU TO VIEW. ALSO TERMINALS ON-LINE TO OTHER
DECSYSTEM-20 SYSTEMS THROUGH THE ARPANET. IF YOU ARE UNABLE TO ATTEND,
PLEASE FEEL FREE TO CONTACT THE NEAREST DEC OFFICE
FOR MORE INFORMATION ABOUT THE EXCITING DECSYSTEM-20 FAMILY.

Az akció egyöntetűen negatív érzelmeket keltett. Ezt a levelet még nem nevezték szpemnek, ez a fogalom akkor még nem létezett.

(Forrás: https://www.templetons.com/brad/spamreact.html ,
valamint: https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_email_spam .)

A bejegyzés trackback címe:

https://spammer.blog.hu/api/trackback/id/tr6216139454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása